Rätt eller fel?

Det finns något jag stört mig på ganska länge nu - Folk som tar saker för givet.

Tänk er själva att ni precis köpt en godispåse med såntdär underbart gott godis som ni verkligen ser fram emot att tugga i er på kvällen. Ni låter den stå på ert rum (känner nu att använda "ni" känns väldigt fel så byter till du) under dagen och sen när du kommer hem visar det sig att dina syskon har gått och snott en massa godis.
Det är ju rätt självklart att dom egentligen får smaka men visst blir man arg när dom inte ens frågat?

Sen finns det ju ännu värre saker, detta hände för några veckor sen och själva hadlingen i sig här var väldigt fel.
Jag var hemma hos Mattias en helg och på fredagen freågade hans syrra honom om hon fick låna hans väska, han sa nej för att han eventuellt behövde den själv dagen efter (hon skulle låna den för hon skulle sova hos sin mamma över natten). När jag och Mattias gick och handlade så låste vi dörren till hans rum innan vi gick, mest för att barnen faktiskt inte skulle sno vårt godis.
När vi kommer hem igen så frågar hans syrra "Var det okej att jag låna väskan eller?" han sa åter igen nej men det sket hon i så hon fixade fram nyckel till rummet, letade fram väskan och tog den.
Detta var enligt mig helt galet, vem fan gör något sånt? Men men, Mattias gav med sig och sa att hon kunde få låna den men bara hon var hemma med den till kl 16 för tåget skulle gå nån timma fetr det så han hann packa och sånt.
Klockan blev 16 på söndagen och ingen syster kom hem, han ringde henne vid halv 6 och då var hon fortfarande kvar hemma hos sin mamma.
Nu undrar jag hur hon tänkte egentligen? Någon som kan förklara det för mig?
Visst, en väska låter väldigt löjligt men det är principen, jag blir arg bara av att tänka på det.
Nån dag kommer hon få igen för så gör man bara inte.

Jag ser henne lite som en syster då jag ställer upp för henne i alla lägen men samtidigt går hon mig på erverna ibland. Men visst, det är jättemysigt att ha en "syster".


Kommentarer
Postat av: Vixxie

Sv: Nä eller hur liksom BARA för att dom gör så vill man faktiskt inte gå in och kolla.



Allt bra idag?

2009-10-04 @ 11:11:32
URL: http://lundqviiistt.blogg.se/
Postat av: dess

Tack själv du :D!

2009-10-04 @ 13:06:54
URL: http://dedo.blogg.se/
Postat av: laura:)

din blogg är fan bäst:)besök min hiihh ---> www.lauraaaas.blogg.se

2009-10-04 @ 15:03:23
URL: http://lauraaaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0